K Ö Z L E M É N Y


A környezetvédelmi, természetvédelmi és hulladékgazdálkodási hatáskörében eljáró Hajdú-Bihar
Vármegyei Kormányhivatal (a továbbiakban: környezetvédelmi hatóság) a környezeti hatásvizsgálati
és az egységes környezethasználati engedélyezési eljárásról szóló 314/2005. (XII. 25.) Korm.
rendelet (a továbbiakban: Khvr.) 3. § (3) bekezdése alapján értesíti az érintett nyilvánosságot, hogy a
Hortobágyi Természetvédelmi Egyesület (4060 Balmazújváros, Debreceni u. 139.)
meghatalmazásából benyújtott kérelemre, a környezet védelmének általános szabályairól szóló 1995.
évi LIII. törvény (a továbbiakban: Kvt.) 67. § (1) bekezdésére, valamint a környezeti hatásvizsgálati és
az egységes környezethasználati engedélyezési eljárásról szóló 314/2005. (XII. 25.) Korm. rendelet
(a továbbiakban: Khvr.) 3. § (1) bekezdés a) pontjára tekintettel Hortobágy területén tervezett szikes
vizes élőhelyláncolat rehabilitáció megvalósítása érdekében, 2023. szeptember 18-án HB/17-
IKV/01312/2023. iktatószámon előzetes vizsgálati eljárás indult a környezetvédelmi hatóságon.

Az eljárásra irányadó ügyintézési határidő a környezet védelmének általános szabályairól szóló 1995.
évi LIII. törvény (a továbbiakban: Kvt.) 67. § (2) bekezdése alapján 45 nap.
Az ügyintézési határidőbe nem számítanak bele az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016.
évi CL. törvény 50. § (5) bekezdésében meghatározott időtartamok.

A közvetlen hatásterület vélelmezett legnagyobb határa 78 méter, érintett település: Balmazújváros,
Nagyhegyes és Hortobágy, a tevékenységnek nincs országhatáron átterjedő környezeti hatása,
nemzetközi környezeti hatásvizsgálati eljárás nem kerül lefolytatásra.

A társadalmi részvétel szabályaira vonatkozó tájékoztatás:

A környezetvédelmi hatóság tájékoztatja az érintett nyilvánosságot, hogy a nyilvánosság informálása
és bevonása során a Khvr. 3. § (2), (3) és (4) bekezdésében, 4. § (4) bekezdésében, 5. § (1) és (6)
bekezdésében, valamint a Kvt. 71. § (3) bekezdésében foglaltak alapján jár el.

A kérelmet és mellékleteit elektronikus úton kell benyújtani, amelyet a környezetvédelmi hatóság
elektronikus úton közzétesz.

A kérelem és az előzetes vizsgálati dokumentáció benyújtását követően a környezetvédelmi hatóság
hivatalában, valamint honlapján közleményt tesz közhírré.

A környezetvédelmi hatóság a közlemény közzétételével egyidejűleg a tevékenység telepítési helye
szerinti település jegyzőjének megküldi a közleményt, a kérelem és mellékleteinek elektronikus
példányát, a feltételezhetően érintett települések jegyzőinek a közleményt.

 

2

A jegyző haladéktalanul, de legkésőbb öt napon belül gondoskodik a közlemény közterületen és a
helyben szokásos egyéb módon történő közhírré tételéről. A jegyző a közlemény közhírré tételét
követő öt napon belül tájékoztatja a környezetvédelmi hatóságot a közhírré tétel időpontjáról és
helyéről, a telepítési hely szerinti település jegyzője ezeken felül a kérelem és mellékletei elektronikus
példányába való betekintési lehetőség módjáról is.

A környezetvédelmi hatóság a kérelembe és az előzetes vizsgálati dokumentációba, a szakhatósági
állásfoglalásokba és a szakértői véleményekbe való betekintést – a benyújtásukat, rendelkezésre
állásukat követő nyolc napon belül – lehetővé teszi az érintett nyilvánosság számára.

A környezetvédelmi hatóság a döntéshozatal előtt a környezetre gyakorolt hatás jelentőségének
megítélésére, valamint a később benyújtandó engedélykérelem tartalmára vonatkozó észrevételeket
érdemben vizsgálja.

A környezetvédelmi hatóság az előzetes vizsgálati eljárást lezáró határozatot megküldi az eljárásban
részt vett önkormányzatok jegyzőinek, akik a környezetvédelmi hatóság által megjelölt időpontban
gondoskodnak a határozat teljes szövegének közhírré tételéről. A környezetvédelmi hatóság a
közhírré tételre a határozat megküldésétől számított nyolcadik napnál korábbi időpontot nem
határozhat meg. A jegyző a határozat közhírré tételét követő öt napon belül tájékoztatja a
környezetvédelmi hatóságot a közhírré tétel időpontjáról, helyéről, valamint a határozatba való
betekintési lehetőség módjáról.

A döntés rendelkező részét és az indokolás kivonatát a Kvt. 71. § (3) bekezdése értelmében a
környezetvédelmi hatóság a véglegessé válásra tekintet nélkül közhírré teszi.

A környezetvédelmi hatóság tájékoztatja a társadalmi szervezeteket, hogy amennyiben ügyfélként
részt kívánnak venni az eljárásban, azt jelezzék a környezetvédelmi hatóság felé. Amennyiben ügyféli
jogosultságukat igazolják, a társadalmi szervezetek az eljárás során ügyféli nyilatkozatot tehetnek.
A Kvt. 98. § (1) bekezdése alapján a környezetvédelmi érdekek képviseletére létrehozott politikai
pártnak és érdekképviseletnek nem minősülő, a hatásterületen működő egyesületeket (a
továbbiakban: társadalmi szervezet) a környezetvédelmi közigazgatási hatósági eljárásokban a
működési területükön az ügyfél jogállása illeti meg.

A társadalmi részvétel szabályaira vonatkozó információ a környezetvédelmi hatóság – mint
döntéshozó, és a releváns információkkal rendelkező hatóság - alábbi elérhetőségein kapható:
Hajdú-Bihar Vármegyei Kormányhivatal Környezetvédelmi, Természetvédelmi és
Hulladékgazdálkodási Főosztály Integrált Környezetvédelmi Osztály
Levelezési cím: 4024 Debrecen Piac u. 42-48.
E-mail: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Hivatali kapu neve és KRID azonosítója: TIKTVF 308252122

Az elektronikus úton közzétett kérelem és mellékletei (előzetes vizsgálati dokumentáció) elérési
helye, valamint a releváns információk, majd az eljárást lezáró határozat közzétételének helye:

A kormanyhivatalok.hu oldalon a térképen Hajdú-Bihar vármegye kiválasztása után a „Hirdetmények”
menüpontban a „Hirdetmény – környezetvédelmi, természetvédelmi, hulladékgazdálkodási”
dokumentum típusra történő szűrést követően az alábbi linken:

https://kormanyhivatalok.hu/dokumentumtar?combine=&forras=275&field_dokumentum_cimke%5B%
5D=12618&kozzeteve=All

Dokumentum címe:

 

3

Hortobágyon tervezett szikes vizes élőhelyláncolat rehabilitáció előzetes vizsgálati eljárása

A környezetvédelmi hatóság tájékoztatja továbbá az érintett nyilvánosságot, hogy ügyfélfogadási
időben a döntéshozatalhoz szükséges környezeti információkba, iratokba való betekintést hivatalában
(4024 Debrecen, Piac utca 42-48., 1. emelet 120. szoba, ügyintéző: Dr. Kalászné Belics Zsuzsanna,
tel.: 52-511-000) biztosítja.

A környezetvédelmi hatóság felhívja az érintett nyilvánosság figyelmét, hogy a telepítés helyével
kapcsolatos kizáró okokra, a környezeti hatásvizsgálat szükségességére, illetve a környezeti
hatástanulmány tartalmára vonatkozóan közvetlenül a környezetvédelmi hatóságnál (4024 Debrecen,
Piac utca 42-48., I. emelet 120. szoba; e-mail: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.) a közlemény
megjelenését követő huszonegy napon belül észrevételt lehet tenni.

A környezetvédelmi hatóság – jelentős környezeti hatás feltételezése esetén – a határozatában
meghatározhatja a környezeti hatástanulmány tartalmi követelményeit.
Ha nem feltételezhető jelentős környezeti hatás, akkor a környezetvédelmi hatóság tájékoztatást ad
arról, hogy a tevékenység milyen egyéb engedélyek birtokában kezdhető meg.
Ha az előzetes vizsgálat során a tevékenység környezetvédelmi engedélyezését kizáró ok merül fel,
ennek a tényét rögzíti és megállapítja, hogy az adott tevékenység kérelem szerinti megvalósítására
engedély nem adható.
Ha valamely Natura 2000 területre jelentős környezeti hatás várható, a környezeti hatástanulmány
tartalmi követelményeit az európai közösségi jelentőségű természetvédelmi rendeltetésű területekről
szóló jogszabályban a hatásbecslési dokumentáció tartalmát meghatározó előírások
figyelembevételével írja elő.

Debrecen, időbélyegző szerint

Pozsonyi Attila László
osztályvezető

MEGHÍVÓ PARTNERSÉGI / LAKOSSÁGI FÓRUMRA  (ITS)

Balmazújváros Integrált Településfejlesztési Stratégia (ITS) 2023. évi felülvizsgálat Célrendszerének, akcióterületeinek, tervezett projektjeinek előzetes bemutatása, megvitatása.

A címben jelzett témában, partnerségi/ lakossági fórum kerül megtartásra, melyre ezúton tisztelettel hívjuk Balmazújváros lakosságát, vállalkozóit, érdekképviseleti szerveinek képviselőit, minden érdeklődőt.

A Fórum célja, hogy az érintettek tájékoztatást kapjanak és véleményt nyilváníthassanak, javaslatokat tehessenek Balmazújváros Integrált Településfejlesztési Stratégia (ITS) felülvizsgálatának készítése közben megfogalmazott célrendszeréről, a lehatárolt – lehatárolni javasolt akcióterületekről, és az akcióterületeken belül javasolt projektekről. 

Bővebben...

Az Integrált Településfejlesztési Stratégia (ITS) (a továbbiakban: Stratégia) alapja a Településfejlesztési Koncepció, mely a városfejlesztés hosszú távú vízióját és értékrendjét határozza meg, ill. a szándékolt fejlesztési irányokat jelöli ki. Balmazújváros Város Koncepciója 2020. évben került kidolgozásra, jóváhagyásra. A Stratégia funkciója, hogy bemutassa a Koncepcióban megfogalmazott hosszú távú célok megvalósíthatóságát, hogy integrált, területeken és a szakágakon átívelő szemlélet mentén, egy középtávú fejlesztési időszakra kijelölje Balmazújváros Város fejlesztési elképzeléseit.

Magyarországon a városi jogállású településeknek, így Balmazújváros Városának is a városfejlesztési elképzeléseik megvalósításához Stratégiát kell készíteniük. Ez az egyik alapdokumentuma a 2021-2027 közötti tervezési időszakban terület- és településfejlesztésre fordítandó Európai Uniós források felhasználhatóságának is. A tervezett beavatkozások nem csupán a város önkormányzatának fejlesztési elképzeléseit foglalják keretbe, hanem a dokumentum a széleskörű projektgyűjtésnek köszönhetően a városban 2021-2027 között, más szereplők által megvalósítani tervezett, valamennyi fontosabb, jelenleg ismert fejlesztést felöleli és rendszerezi.

Természetesen nincs realitása annak, hogy a következő időszak minden egyes fejlesztési elképzelését bemutassa a Stratégia, de a város fejlődésének szempontjából legfontosabb irányokat, projekteket és programokat strukturált formában összegzi.

Az ITS a tartalmi követelményekben elvárt rövid távú akcióterületeken kívül, a közép- és hosszútávú fejlesztési akcióterületeket lehatárolja-, meghatározza, ezáltal komplexebben segíti majd a város fejlődését.

Érdemes és szükséges lesz néhány évente megvizsgálni a benne szereplő fejlesztések megvalósíthatóságát, szükség esetén változtatni az ütemezésen, kivenni a magvalósult elemeket. Ha szükséges megszüntetni, vagy új fejlesztési akcióterületeket, projekteket meghatározni.

 

 A bemutatásra kerülő anyaggal kapcsolatos vélemények- javaslatok a fórumon és azt követő 8. napig írásban a városháza portáján, az ott elhelyezett gyűjtő dobozba leadhatók.

 

A fórum kezdésének időpontja: 2023. október 2. (hétfő) 17. óra.

Helye: Balmazújváros Városháza földszinti házasságkötő terem

TÁJÉKOZTATÁS (Kúria)

TÁJÉKOZTATÁS

Tájékoztatjuk a Tisztelt Lakosságot, hogy megjelent a Kúria
Önkormányzati Tanácsának Köm.5.023/2023/5 számú határozata az
önkormányzati képviselő- testület rendeletalkotási kötelezettségének
elmulasztása tárgyában és a Köm.5.020/2023./7 számú határozata a
zárszámadási rendelet megalkotása tárgyában. A rendeletek elfogadásának
határideje: 2023. október 20. A határozatok mellékelten megtekinthetőek.


Balmazújváros Város Önkormányzata

Bírósági döntés

 
Mellékletek:
Download this file (itelet.pdf)itelet.pdf[ ]1174 kB
Download this file (jogero.pdf)jogero.pdf[ ]132 kB

2023.09.13. 20.15 képviselő-testületi ülés meghívója

Meghívó
Mellékletek:
Download this file (SMinoltazsu23091318280.pdf)SMinoltazsu23091318280.pdf[ ]86 kB

Nem támogatta a Képviselő-testület a Közösségi ház és iroda megépítését az újtelepi Szegregátum területén, 2023.augusztus 31-i ülésén

Hegedüs Péter Polgármester kezdeményezte a Közösségi ház és iroda megépítéséről készített előterjesztés ismételt tárgyalását a 2023. szeptember 4-ére összehívott testületi ülésen, mert az építés elmaradása sérti az Önkormányzat érdekeit. A Közösségi házra szükség van, a pályázati alszámlán az építésre 69 millió Ft rendelkezésre áll. A várható önerő összege 30 millió Ft.

Ha a testület nem szavazza meg az építést, akkor vissza kell fizetni a pályázati pénzt (69 millió), az el nem számolt előleget (4 millió),a kamatokat (kb.20 millió), a járulékos költségek arányos visszafizetendő részét (kb.5 millió), összesen:98 millió Ft-ot és Közösségi ház sem lenne.

Mellékletek:
Download this file (Levél.pdf)Levél.pdf[ ]127 kB

Tájékoztatás a gyermekétkeztetés számláinak kifizetéséről, a gyermekétkeztetést szerződéssel végző Szakácstündér Kft. részére.

1. A Szakácstündér Kft. fizetési felszólítást küldött az önkormányzat részére 2023. augusztus 7. napján, hétfőn.
2. A város polgármestere és a Szakácstündér Kft. ügyvezetője egyeztetést tartott a késedelmes számlák kifizetésének ütemezéséről 2023. augusztus 10. napján, csütörtökön. Az egyeztetésen a felek megállapodtak abban, hogy az önkormányzat számára kiállított közétkeztetési négy számla teljesítését
az önkormányzat megkezdi.
3. A felek közötti egyeztetés alapján az első számla kifizetése másnap, 2023. augusztus 11. napján, pénteken megtörtént.
4. A második és a harmadik számla összegét 2023. augusztus 14. napján, hétfőn utalta át az önkormányzat a Kft. részére.
5. A Debreceni Törvényszék 2023. augusztus 15. napján, kedden végzést küldött a hivatal részére, az adósságrendezési eljárás megindításáról. A Szakácstündér Kft. által a Debreceni Törvényszékhez benyújtott kérelmében négy számla teljesítését kérte, amelyből az önkormányzat már három számlát kifizetett részükre a kérelmük benyújtása előtt. A Kft. kéri az ügyvédi díj és a késedelmi kamat megtérítését is az önkormányzattól.
6. Az önkormányzat a negyedik számlát a Kft. részére 2023. augusztus 16. napján, szerdán utalta át.

Mindannyiunk számára fontos, hogy az önkormányzat és intézményei dolgozói a fizetésüket megkapják, ugyanakkor az is nagyon fontos, hogy a gyermekétkeztetést és a szociális étkeztetést az önkormányzat biztosítani tudja a gyermekeink és a gondozottaink számára. Emiatt először a fizetésekre kellett koncentrálni és utána került sor a számlák kifizetésére. Folyamatosan azon dolgozik az Önkormányzat, hogy a Képviselő-testület mulasztásából, a zárszámadási rendelet el nem fogadásából keletkező károkat mérsékelni, illetve megszüntetni tudja.

Augusztus 20-án (vasárnap) is nyitva lesz a piac

Tájékoztatjuk a Tisztelt lakosságot, hogy 2023. augusztus 20-án (vasárnap) a balmazújvárosi piac NYITVA tart.

Ügyfélfogadás (főépítész)

Tájékoztatás

Értesítjük a Tisztelt Lakosságot, hogy

Zsemberi István főépítész úr augusztus

 hónapban az ügyfélfogadását 08. 03-án

csütörtökön 8:00-12:00 időpontban

tartja a

Polgármesteri Hivatal emelet 5. tárgyaló

termében.

Titkárság

2023.08.02. 19:20 Képviselő-testületi ülés meghívója

 

Mellékletek:
Download this file (20230802_1920_meghivo.pdf)20230802_1920_meghivo.pdf[ ]112 kB

____________________________

Balmazújváros Város
Önkormányzata


4060 Balmazújváros
Kossuth tér 4-5.


Telefon:+36(52)580-102
Fax:+36(52)370-035

Web: www.balmazujvaros.hu

 

 

Copyright © 2024 Balmazújváros. Minden jog fenntartva.
Ma: 2024-03-29 van. PointLink.