Lakossági tájékoztatás

A Facebookon megjelent, többnyire alaptalan kommentek, ál-információk és az azokra történt téves, vagy sértő reagálások miatt, a tisztánlátás érdekében az alábbi tájékoztatást adjuk közre.

Balmazújvároson folyamatban lévő nyertes EFOP 1.5.3 Humán szolgáltatás fejlesztése Balmazújvárosban és térségében egyszerű beszerzéses pályázat részeként közel 900m2 járda (térburkolat) megvalósítására nyílt lehetőség. Az időközi polgármester választás után az új vezetés szembesült azzal, hogy a fejlesztést év végéig meg kell valósítani. A beruházás megvalósítására vonatkozó igen rövid határidő hosszabbítását az önkormányzat kezdeményezte, mindeközben a kivitelező, a beszerzési eljárás keretében kiválasztásra került. A kivitelező kiválasztásnál alapvető szempont volt, hogy balmazújvárosi vállalkozó legyen és vállalja a rendkívüli körülményeket. Öt kivitelező adott ajánlatot. A nyertes, a rendkívül rövid határidőn belül, a leg-kiszámíthatatlanabb időjárási körülmények mellett vállalta, december hónapban a munkák elvégzését. A győztessel történt szerződés megkötése után azonnal elkezdődött a munka, műszaki ellenőr felügyeletével.

Három helyszín lett meghatározva: 1.) a Katolikus Templom előtti jelzőlámpától –Múzeum kávéház– a Debreceni u. 3-5 számú lakótelep végéig a gyalogosforgalom járdafelületének burkolása. 2.) A Veres Péter utca 5-7 számú társasház előtti gyalogosforgalmi járdafelület burkolása. 3.) A Bocskai utca és Kossuth tér kivett közterület hrsz.: 1659/69 előtti gyalogosforgalmi járda burkolása. Akkut lakossági igény szem-előtt tartásával születet döntés a Veres Péter utca 5-7 számú társasház előtti területre, mert nagyobb esőzések után több kisebb-nagyobb területen felgyülemlik a csapadékvíz a víznyelők nem megfelelő kialakítása és a járda alacsony szintje miatt. Másik régi lakossági igény a Bocskai utca elején a városközpontban lévő rendezetlen terület, ahol a gyalogos közlekedés már-már veszélyes mértéket ölt, nembeszélve a gyerekkocsit toló szülők, vagy az éjszaka közlekedők bosszúságairól. Az 1.) helyszínen a régi járdában többszöri felbontás és javítás után már nagyon balesetveszélyes állapotok voltak és egy viszonylag frekventált, erős gyalogos-forgalmú városközponti területről van szó.

A kivitelező kizárólag az önkormányzat illetékeseivel tárgyalt a munkák elvégzésének körülményeivel és a kivitelezéssel összefüggő elvárásokkal kapcsolatba. Másnak, kívülállóknak semmiféle nyilatkozatot, ígéretet nem tett. Senkit, pláne nem kívülállót nem keresett fel ez ügyben (a Facebook bejegyzés ellenére, ami teljességgel valótlan állítás).
  Tisztelettel kérnénk mindenkit, akiket a beruházás teljesítése során kellemetlenül érint az átmeneti állapot, hogy legyen türelemmel a kivitelezés időszakára, hiszen a decemberi időjárás és a szoros határidő, ami pályázati feltétel, egyébként is megnehezíti a munkákat.
  Tudatjuk továbbá minden érintettel és érdeklődővel, hogy a vállalkozó a saját dolgozóival (és nem közmunkásokkal, ahogyan azt egyesek előre feltételezték), saját költségére az eredeti állapotnak megfelelően visszaállít minden olyan helyszínt, ami esetleg sérülni fog (pl.: a virágágyás, stb.) a munkavégzéssel kapcsolatban. Addig is szíves megértésüket kérjük minden arra járótól, hiszen lakókörnyezetük szebbé, biztonságosabbá és kényelmesebbé tétele a közös célunk. Köszönjük.

 

 

ÉRTESÍTÉS - ünnepi szállítás (HHG KFT)

 

Értesítjük Balmazújváros Tisztelt lakosságát és

a jogi személyeket, hogy a karácsonyi ünnepekre

és az újévre való tekintettel az alábbiak szerint

módosulnak a hulladékszállítási időpontok:

 

 

Áthelyezett szemétszállítási napok:

 

 

2018. december 25. kedd helyett 2018. december 22.

szombat

 

2019. január 1. kedd helyett 2018. december 29. szombat.

 

A megszokott helyen az elszállítani kívánt

hulladékot kérjük reggel 6 óráig helyezzék ki.

 

 

 

 

 

 

Hajdúsági Hulladékgazdálkodási Nonprofit Kft.

 

Tisztelt Ügyfelünk! (TRV Zrt.)

Tájékoztatjuk, hogy Társaságunknál korábban nem elérhető, de a mai kornak megfelelő, és jogosan elvárható funkciókkal bővült az ügyfélkiszolgálás: E-számla, mobil applikációs ügyintézés, vízcenter oldal, online bankkártyás fizetés.
 
Amint arról korábban tájékoztattuk Önöket, az új, korszerűbb integrált vállalatirányítási rendszerre történő átállás a Tiszamenti Regionális Vízművek Zrt.-nél 2018. júliusában megvalósult. Augusztus hónaptól kezdve elindult az alaptevékenységi számlák tömeges kibocsátása is. Sajnos az eltelt időben néhány előre nem látható technikai probléma lépett fel, melynek következtében az adatfeldolgozás jelenleg hosszabb időt vesz igénybe és esetenként előfordulhatnak téves adatok a számlák tartalmában is. Ennek tudható be az is, hogy a folyószámlákon közölt egyenleg nem minden esetben tükrözi a naprakész állapotot. Amennyiben Ön a számlabefizetéseit határidőn belül teljesíti, úgy Társaságunk felé tényleges tartozása nem áll fenn, a számlán megjelenő érték a banki feldolgozás késedelmes volta miatt nem irányadó.
 
Kérjük, amennyiben fizetésigazolást igényel Társaságunktól, az akadálytalan ügyintézés érdekében a befizetéseket igazoló dokumentumokat szíveskedjék bemutatni, vagy az írásban benyújtott kérelem mellé csatolni.
 
A megnövekedett ügyfélforgalom miatt az ingyenesen hívható telefonos ügyfélszolgálatunk, a Call Center korlátozottan elérhető, valamint az írásos megkeresések válaszadási határideje is hosszabb időt vehet igénybe. Társaságunk a lehető legjelentősebb erőforrást bevonva, folyamatosan azon dolgozik, hogy mielőbb rendeződjenek e fennakadások, és munkatársaink minél rövidebb időn belül a normál üzemszerű működésnek megfelelően tudják Felhasználóinkat az összes ügyintézési csatornán kiszolgálni.
Az átmeneti időben tapasztalt kellemetlenségekért szíves elnézését kérjük!
 
Ügyfélszolgálatunk elérhetőségei:
 
Call Center: 06 80 205 157
 
E-mail: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
 
Vízcenter: www.vizcenter.hu/trv/
 
 
Türelmét, megértését köszönve,
 
 
Tisztelettel:
 
Tiszamenti Regionális Vízművek Zrt.

TISZTELT LÓTARTÓK!

Ezúton is felhívom figyelmüket, hogy a 41/1997 (V.28.) FVM rendelettel kiadott Állategészségügyi Szabályzat 195. § értelmében 3 évente kötelező elvégezni minden 6 hónaposnál idősebb ló fertőző kevésvérűségre és takonykórra irányuló vérvizsgálatát, melynek díja az állattartót terheli. A Járási Hivatal illetékességi területén ez évben vált ismét esedékessé a vérvizsgálatok elvégzése.

A jogszabályi előírásokon túl a vérvizsgálatok elvégzését indokolja még az aktuális járványügyi helyzet is, nevezetesen hogy az eltelt időszakban az Európai Unió területén (például Romániában), illetve hazánkban is több esetben került megállapításra a fertőző kevésvérűség. Emellett Lóútlevelet is csak negatív eredményű vérvizsgálat megléte esetén tudnak kiváltani az állattartók.

Felhívom továbbá az állattartók figyelmét, hogy Lóútlevelet is csak negatív eredményű vérvizsgálat megléte esetén lehet kiváltani.

A kötelező vérvételt csak „A lófélék egyedeinek azonosításáról” szóló 110/2013. (IV. 9.) Korm. rendelet 4. § (3) bekezdésében foglaltaknak megfelelően azonosított és megjelölt lovakon lehet elvégezni.

Kérem, hogy a kötelező vérvizsgálatok elvégzése érdekében minden érintett állattartó minél hamarabb vegye föl a kapcsolatot ellátó állatorvosával.

Felhívom továbbá a lótulajdonosok figyelmét, hogy „A tartási helyek, a tenyészetek és az ezekkel kapcsolatos egyes adatok országos nyilvántartási rendszeréről" szóló 119/2007. (X. 18.) FVM rendelet 4. § (1) bekezdésének c) pontja értelmében az állattartónak be kell jelentenie és az Országos Adatbázisban nyilván kell tartani minden olyan tartási helyet, illetve tenyészetet, ahol legalább egy lóféle állatot tartanak.

Azokra az állattartó udvarokra, ahol nem történik meg a lovak kötelező vérvizsgálata forgalmi korlátozás kerül elrendelésre, és a tulajdonossal szemben jelentős összegű élelmiszerlánc-felügyeleti bírság is kiszabható.

Hajdúböszörmény, 2018. november 15.

Dr Ficsor László járási hivatalvezető nevében és megbízásából eljárva:

Dr Szegedi László
járási főállatorvos

Mellékletek:
Download this file (lovak kötelező vérvizsgálata.pdf)lovak kötelező vérvizsgálata.pdf[ ]342 kB

10 Ezer Lépés Program Hajdú-Bihar megyében

 

 

Sokat tehetnek önmagukért az egészséges és a beteg férfiak is

Prosztatarák: soron kívüli testi-lelki rehabilitáció Hajdú-Bihar megyében

 

Hajdú-Bihar megye minden településéről várják a résztvevőket Debrecenbe, ahol a prosztatarák által érintett betegeknek meghirdetett, de mások számára is hasznos, országos 10 Ezer Lépés Program Hajdú-Bihar megyei állomásán orvos-beteg találkozót, gyógytorna foglalkozást, dietetikai és pszichológiai konzultációt is szerveznek. A rendezvényen nemcsak a férfiakra számítanak, hanem a nőkre is, mert sokszor rajtuk múlik, hogy családtagjuk milyen segítséget fogad el vagy milyen aktivitást végez.

 

Közérthető szakorvosi előadás hangzik el, majd a szakemberek a felmerülő kérdésekre is választ adnak a prosztatarákról. Szó lesz a daganatos betegség diagnózisa után követendő étrendről, a betegséggel való lelki megküzdésről, majd könnyen megtanulható, a szövődményeket és mellékhatásokat csökkenteni képes, az állapot javulását elősegítő gyógytorna módszereket is megismertetnek a résztvevőkkel.

 

Az ingyenes rendezvénynek a Debreceni Művelődési Központ (Debrecen, Kossuth u. 1.) ad otthont 2018. november 26-án, hétfőn 14-17 óra között. A résztvevők rendelkezésére áll dr. Nagy Attila urológus főorvos, Hajzsel Kármen gyógytornász, Szalayné Kónya Zsuzsa dietetikus és Magyari Judit szakpszichológus is a helyszínen.

 

A 10 Ezer Lépés Program részeként közzétett gyógytorna videók a www.rakgyogyitas.hu/ferfitorna linken is elérhetők, ám minden esetben javasolt szakorvossal, gyógytornásszal egyeztetni. A kötetlen keretek között való személyes tájékozódásra nagyon jó alkalom a debreceni rendezvény.

 

További információ: Boros Csabáné, (0620) 424-7326, Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

 

 

További sajtóinformáció, interjúszervezés:

B. Papp László sajtószóvivő

(0630) 261-8789

Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

 

 

 

„HÉTKÖNAPOK EURÓPÁJA” - című vetélkedő felhívása

 

 

„HÉTKÖNAPOK EURÓPÁJA”

című vetélkedő felhívása

 

-ł>

 

Megújulunk! A székesfehérvári Tarsoly Ifjúságért Egyesület, számos együttműködő szervezettel közösen, „A mi Európánk” című sikeres vetélkedősorozat folytatásaként a 2018/2019. tanévben magyarországi és határon túli magyar középiskolások számára meghirdeti a „Hétköznapok Európája” című vetélkedőt.

Fontosnak tartjuk, hogy a fiatalok gyarapítsák ismereteiket Európáról és térségünk Európában betöltött szerepéről, múltjáról, jelenéről. Célunk az is, hogy otthonosan mozogjanak a hétköznapi élet fontos témáiban, ügyeiben. Szeretnénk alkalmat adni arra, hogy a résztvevők értelmes kortárs kapcsolatokat alakíthassanak ki, fejleszthessék egyéni és csapatjátékos készségeiket.

A változatos témák arra sarkallják a fiatalokat, hogy minél eredményesebben tájékozódjanak a neten, gyakorolják a felelősségteljes munkamegosztás technikáit, ügyesen működjenek együtt. Ismerjék meg jobban Európa országainak kultúráját, földrajzát, népszokásait, nevezetességeit, ünnepeit, gasztronómiáját. Legyen alkalmuk megemlékezni az I. világháború befejezésének centenáriumáról, valamint Magyarország EU tagságának közelgő 15. évfordulója kapcsán gyarapíthassák általános EU-s ismereteiket. Méltányolják az épített és természeti környezet értékeit és tájékozódjanak arról, hogy hogyan lehet ezeket védeni. Az általános tájékozottság és polgári tudatosság érdekében elengedhetetlen, hogy többet tudjanak az emberi- és polgári-, valamint a választójogokról az Európai Unióban. A minél sikeresebb élethez hasznos, ha felvértezik magukat továbbtanulási-, munkavállalási-, lakhatási ismeretekkel szűkebb és tágabb környezetükben, és ha egy kis jártasságot szereznek az életvitel-, háztartás-, rendezvények-, utazások szervezésével kapcsolatban is.

A döntős csapatok felkészülését pontosabb instrukciókkal segítjük majd.

A vetélkedő nyelve: magyar

A vetélkedő felépítése: 2 internetes forduló, valamint a döntő Székesfehérváron.

Jelentkezés: A vetélkedőre 4 fős középiskolai tanulókból álló csapatok jelentkezését várjuk. A jelentkezéshez szükséges csapatonként egy segítő tanár is. Egy intézmény több csapattal is indulhat a vetélkedőn. A vetélkedőre a felhívás megjelenésétől kezdődően a Tarsoly Ifjúságért Egyesület honlapján (www.tarsolyegyesulet.hu) lehet regisztrálni és a csapatok itt tájékozódhatnak a vetélkedő folyamatáról. A regisztrált csapatok számára lesznek elérhetők az internetes fordulók feladatai.

1. forduló: 2018. november 26. (12:00 órától) – november 29. (24:00 óráig)  

2. forduló: 2019. január 28. (12:00 órától) – január 31. (24:00 óráig)

9 csapat kerül a döntőbe az internetes fordulók feladatainak megoldásáért kapott pontszámok alapján. Minden csapat a legmagasabb pontszám alapján jut be, de egy régióból maximum 2 csapat, és egy iskolából legfeljebb 1 csapat lehet döntős.

A döntő időpontja: 2019. március 23. (szombat) 9:00 óra.

Helye: SzSzC Deák Ferenc Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája

Cím: 8000 Székesfehérvár, Károly János utca 32.

Díjak jellege: utazás Európában, utazás a Felvidéken, FEZEN bérlet, egyéb jutalmak (egyeztetés alatt).

A díjakat – részben vagy egészben – szervező partnereink biztosítják.

További információ a www.tarsolyegyesulet.hu honlapon lesz olvasható. E-mail: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát..

 

Székesfehérvár, 2018. november 5.

 

                                                                                                                       Sipos András  

                                                                                                          a Tarsoly Ifjúságért Egyesület                       

                                                                                                                            elnöke

 


HIRDETMÉNY - 0260/20 hrsz-ú, Nagyhát tanyának elnevezett ingatlanhoz tartozó ingatlanok házszámozása tárgyában 12760-3/2018. számon hozott döntésről

 

 

HIRDETMÉNY

 

Balmazújvárosi Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzője a 4060 Balmazújváros, 0260/20 hrsz-ú, Nagyhát tanyának elnevezett ingatlanhoz tartozó ingatlanok házszámozása tárgyában 12760-3/2018. számon hozott döntésről „az általános közigazgatási rendtartásról” szóló 2016. évi CL. 88. §-a értelmében hirdetményi úton értesíti az alábbi érdekelteket:

 

  • Eljáró hatóság: Balmazújvárosi Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzője
  • Kifüggesztés napja: 2018. november 20.
  • Az ügy tárgya: 4060 Balmazújváros, 0260/20 hrsz-ú, Nagyhát tanyának elnevezett ingatlanhoz tartozó ingatlanok házszámozása
  • Az ügy száma: 12760-3/2018
  • Az ügyfél neve, utolsó fellelhető címe:

Komlósi János 4063 Debrecen, Dohányos u. 6.

elhunyt ismeretlen örököse(i),

 

valamint Komlósi Jánosné 4063 Debrecen, Dohányos u. 6.

elhunyt ismeretlen örököse(i).

 

 

Balmazújvárosi Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzője az ügyben a fenti ügyiratszámon döntést hozott, de annak kézbesítése az ismeretlen örökös(ök) részére meghiúsult. A döntést az örökös(ök) a 4060 Balmazújváros, Kossuth tér 4-5. szám alatt, a földszint 13. irodában átveheti(k).

 

A döntés ellen - annak kézhezvételét követő 15 napon belül – a Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal Hatósági Főosztályhoz (4024 Debrecen, Piac u. 54.) címzett, de hatóságomnál benyújtandó illetékköteles fellebbezéssel lehet élni. A fellebbezés illetéke 5.000 Ft, melyet illetékbélyegben, a fellebbezési kérelem előterjesztésekor kell leróni. A fellebbezést indokolni kell.

 

 

Balmazújváros, 2018. november 19.

 

 

Füzesiné Nagy Zita jegyző megbízásából:      

                                                                                                          Kalmár Zoltán

                                                                                                           osztályvezető

 

 

 

 

 

 

 

 

Emlőszűrő vizsgálat (2018. november 14-23)

FELHÍVÁS

íEzúton értesítjük a 45-65 év közötti
balmazújvárosi hölgyeket, hogy számukra

2018. november 14-23. között Debrecenben
emlőszűrő vizsgálat szerveződik.

vizsgálat INGYENES, minden érintett
hölgy névre szóló meghívót kap a szűrés
helyének és pontos idejének megjelölésével

Kérjük éljen a felkínált lehetőséggel és menjen

el a szűrővizsgálatra!

Amennyiben kérdése van,érdeklődjön háziorvosánál,
a helyi védőnői szolgálatnál,
vagy a Kenézy

Emlőcentrumnál.

(Debrecen, Jerikó u. 17-19. Tel:52/536-865)

Ne feledje, a szűrővizsgálat életet menthet!

Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal
(Balmazújvárosi Járási Hivatala
Népegészségügyi Osztály

 

Bursa pályázat hosszabbítása (2018. november 13.-ig)

Tisztelt Pályázók!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy az Emberi Erőforrások Minisztériumának döntése értelmében a Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjpályázat 2019. évi fordulójában a pályázati beadási határidő 2018. november 13. napjáig meghosszabbításra került.

211/2018. (X. 17.) számú határozat

Kivonat

Balmazújváros Város Önkormányzat Képviselő-testületének a 2018. október 17-i nyílt ülésén hozott határozatokból:

211/2018. (X. 17.) számú határozat

A közterületi névvel nem rendelkező balmazújvárosi 0260/20 hrsz.-ú ingatlan elnevezése

tárgyában

Balmazújváros Város Önkormányzat Képviselő-testülete - a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 3. pontja. 14/A. §- a, illetve 42. § 8. pontja alapján - figyelemmel a központi címregiszterről és a címkezelésről szóló 345/2014. (XII. 23.) Korm. rendeletre, valamint a közterület név- és házszámozás megjelölésének szabályairól szóló 17/2010. (XI.25.) számú Önkormányzati rendeletre az eddig közterületnévvel nem rendelkező 0260/20 hrsz.-ú (kivett közút) ingatlan nevét Nagyhát tanyaként határozza meg.

A Képviselő-testület felkéri a Balmazújvárosi Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzőjét a szükséges intézkedések megtételére.

Határidő: 2018. november 30.

Felelős: dr. Bencsik Judit jegyző

 

Mellékletek:
Download this file (211_2018. számú határozat_mell.pdf)211_2018. számú határozat_mell.pdf[ ]231 kB

____________________________

Balmazújváros Város
Önkormányzata


4060 Balmazújváros
Kossuth tér 4-5.


Telefon:+36(52)580-102
Fax:+36(52)370-035

Web: www.balmazujvaros.hu

 

 

Copyright © 2018 Balmazújváros. Minden jog fenntartva.
Ma: 2018-12-16 van. PointLink.